Liia

Psykisk ohälsa
1 av 3 drabbas av psykisk ohälsa någon gång under livet. 
Ca 20% av äldre drabbas av psykisk ohälsa. 
Ändå är det så tabu att prata om det. 

Jag berättar ibland för dem som står mig närmast,
när jag känner mig nere men inte alltid orsaken .
Att få lätta lite på trycket, gör det hanterbart.
Men det är inte alltid jag behöver säga något till dem,
för de märker på mig när jag mår dåligt ...

Att bemöta någon psykisk ohälsa, är individuellt.
Det är okej att må dåligt. 
När det drabbar ens närhet, finns jag kvar även i mörka stunder i livet. 
Jag kan inte mer än att förgylla en stund i tillvaron med att träffa dig.
Inte dra mig tillbaka, bara för du mår psykiskt dåligt. 
Fast du mår psykiskt dåligt, så är jag tacksam för att du ville träffa mig ,
och jag får krama om dig, det betyder mycket för mig, för du är värdefull mig