Liia

Allsvensk fotbollsmatch
Idag var jag på min livs första allsvensk fotbollsmatch. 
ÖSK - Norrköping IFK
 4 - 2
Jag är soliddarisk som hejar på ÖSK =)

Jag är tacksam för att jag har en vän,
som erbjöd sig att låna ut sitt säsongskort, 
för han inte kunde inte gå ikväll. 
Han hade inte behövt låna ut sitt säsongskort, 
men jag uppskattar hans vänlighet. 
Annars hade jag kunnat gått med honom. 
Så delade jag och en kompis på en match biljett.
Men tyvärr så blev han sjuk =( 
Så jag gick med en granne. 

Min räddning ikväll var min öronproppar. 
Jag blir väldigt hjärntrött av när det är för mycket folk, ljud och intryck.
Det var ca 8900-9000 personer på matchen.
Så jag blev väldigt hjärntrött av matchen,
men det var väldigt roligt och trevligt, och det var det värt =)

För några år sen, var det helt otänktbart för mig att vara på sån här evenemang. 
Men med åren har jag hittat strategier, och hanterat min hjärntrötthet.
Planera in lugn och vila innan matchen, och även ta det lugnt efter. 
För att inte slösa mer energi än vad jag behöver.
Och hjärntrötthet får jag räkna med. mer än vanligt, men ibland så är det värt det, 
som ikväll =)