Liia

Upp som en sol ned som en pannkaka
Igår till idag var vi  läger  med Fellingsbro folkhögskolan på Finnåkers kursgård.
Det var bara för oss som är går i filialen i Örebro.
Friskvårdskursen, teckenspråkskursen, teckenspråks tolkutbildning och allmänna programmet för teckenspråkiga.
Dock valde jag att åka hem igår, då jag blir väldigt hjärntrött när det är så mycket folk och intryck.

Det var väldigt mysig miljö.
När vi kom fram var det fika. Finns inget så viktigt som den svenska fika.
Sen gick vi runt och rekade i miljön.
Sen var det lunch. Kolja med äggsås och potatis.
Sedan var några som gick på svampjakt. Det är ont om kantareller i år, för det har regnat för lite.
Sedan gick vi tillbaka, när vi såg regnmolnen.
När vi kom tillbaka till huset så spöregnade säkert 2-3 h.
Men då var det fika igen.
Sedan hade vi två aktiviteter med teckenspråkskursen och allmänna kursen för teckenspråkiga.
Ena var en presentationsrunda för dom andra var tipspromenad.
Jag blev väldigt förvånad att jag kom delad första plats med 11 rätt av 12.
Jag ville inte vara egoistisk så jag lät den andra vinnare välja pris först.
Hon valde sällskapsspelet, jag valde 2 blockljus och andra platsen fick en bok.
Sen var det middag. Kött, klyftpotatis och bearnaisesås.
Sen var vi fyra stycken som åkte hem efter maten.

Min klasskompis följde med in till mig, eftersom hon parkerade sin bil hos mig.
Blev husesyn och mysa med Diesel. 

Idag är det en av mina sämre dagar.
Blev för mycket människor, intryck och resande.
Upp som som en sol och ned som en pannkaka.

Här kommer det lite bilder ifrån igår;
 

Så gjorde jag kantarell/trattis smörgås idag. Mums!