Liia

En vecka med min familj <3
I måndags morse, åkte till mamsen i Fagersta <3
Hon fyllde år. 
Och Diesel fick följa med till mommo.

Medan mamma var till sjukgymnasten så var jag till kyrkogården,
och hälsade på min änglar. 

 
Så fick jag fixa mammas tårta, då hon inte orkade gör det själv.


På eftermiddagen åkte jag och hälsade på min storebror i Hallsta.
Umgicks, åt middag ihop, och sedan var vi till hans pappa och fikade och spelade kort. 
Dock blev det inga bilder när jag var med brorsan.


(Lånad bild från Facebook)

tisdags
så bjöd jag ut mamma på lunch hos Bobban
(han som äger Charlies restaurang),
för att hon hade fyllt år,
och få egen tid med mamma.

 
Hon tog strömming och hemmagjord potatismos,
och jag tog korvstroganoff och ris.

  
Sen så åkte vi och mammas kompisar och plockade hallon, utanför Avesta.

    

I onsdags så umgicks mamma och jag innan jag skulle åka hem.
Och Diesel spelade kort med mommo.


När jag kom hem så styck fryste jag hallonen.
Så fick jag skjutsa grannen till stan för hon hade missat bussen, 
för hon skulle träffa en kompis och ta någon öl.
Åkte förbi gamla Coop lokalen, för att se ombyggnationen och Dollar Store.

I torsdags så hade jag tvättstugan.
Chillade resten av dagen för jag var rätt hjärntrött. 

I fredags åkte jag till min syster och svåger i Katrineholm.  
Katrineholm fyller 100 år i år, och hade evenemang i helgen.
Så vi gick på marknaden, sen åt på pizzeria och handlade hem mat.
Så mycket mer hann vi inte göra, syrran var rätt trött på kvällen, efter ha jobbat.


I lördags var vi på Speed Show och Burning out på dan.


 

På kvällen var det Musikfesten på Djulö. 
Det var rätt mycket folk, trots att det regnade. 


Värdparet

Ellen Bergström & Andreas Weise

Artister

Rebecka Karlsson - Idol 2016

John Martin BengtssonMusikalen Phantomen på Opera, inhoppare istället för Peter Jöback

Emmi Christensson - Musikalen Phantomen på Opera

Christer Sjögren 

Sören "Sulo" Karlsson

Linda Råsberg - lokal kändis

Gabriel Forss & gruppen Blond

Tears

Nanne Grönvall

Panetoz

Hellsingland Underground

Erik Hassle

Lennie Norman - komiker

Dåligt organiserat med bussarna från Djulö till centrum,
för det var en buss till centrum, och fyra - fem bussar till Backahallen / Ishallen, 
där besökare fick parkera sina bilar.

Igår så åkte jag hem.
Och när vi kom till Hallsberg så var tåget försenat,
så jag missade tåget till Örebro.
Och fick vänta 2 h på stationen på nästa tåg. 
Och då upptäckte jag att jag hade bokat fel dag, men konduktören sa inget på tåget.
Så jag var bra slut när jag kom hem.

Och jag hade en glad kille när jag kom hem, min gosing

 
Idag är det en av mina sämre dagar med hjärntröttheten.
Så idag blir det återhämtning för hela slanten. 
Jag önskade att jag hade orkat med simningen idag, men det gör jag inte.
Imorgon är det ny dag, men nya möjligheter.

onsdag börjar skolan / rehab.
Jag hade panik för 2-3 veckor sen att börja skolan så snart igen.
Men nu känns det att det ska bli skönt att få en vardag igen med rutiner. 
Har ju varit ledig sen 19 maj ;)