Liia

Besvikelse
Just nu är jag så jävla less min på hjärntröttheten.
Sov dåligt idag, så jag hjärntrött idag, så det här väl en av mina sämre dagar. 
Känner mig mer nere såna här dagar...

Jag vet att jag inte kan förvänta mig att friska ska förstå sig på hjärntröttheten.
Men det kan inte hjälpas att jag bli sårad av människor, för att jag har dolt handikapp som inte syns.
Att det har blivit så tydligt sen jag fick hjärnskadad, att man måste vara så övertydlig med vad jag menar, prata med klarspråk, för att folk ska förstå.
En daglig kamp med myndigheter och omgivning, att förtydliga vad mina begränsningar innebär i mitt liv, att man kan inte förvänta sig att jag orkar lika mycket som jag var förut/som en frisk individ/ vad dom flesta klarar av, för att jag har hjärntrötthet. Och jag upplever att omgivningen glömmer så lätt mina begränsningar, fast jag upprepat mig flera gånger om mina begränsningar, och omgivningen har sett flera gånger mina begränsningar i olika situationer, och dom situationer har upprepats flera gånger också.. 

Många gånger upplever jag att människor som inte känner mig, att dom inte kan acceptera att man inte alltid kan förstå alla situationer, som mitt fall hjärntrötthet, att inte kunna sätta in i min situation. Att man inte värdera, ha åsikter, om det man inte förstår sig på.  Förstå att det finns saker och ting utanför sin egen box, även om man själv inte har upplevt det.  

Jag har aldrig upplevt att vara en flykting från ett krig t.ex. 
Om en flykting berättar sin upplevelse, så jag kan jag ta in det, även om jag inte förstår hur personer känner och upplever, för att det är utanför min box.

Är väl mest sårad av att jag har fått hjärntrötthet.
Jag upplever att jag har blivit mer känslig, tar åt mig, att jag förstår inte sen jag fick hjärnskadan/hjärntröttheten.
Jag upplever hjärntrötthet gör det mer komplicerat.
Men jag kan inte hjälpa att jag upplever/känner som jag gör.
Jag vill inte ha det här livet som jag har fått sen hjärntumören, för att dom känslor jag får när jag upplever att jag hamnar i situationer jag inte vill vara i....

Men men det kommer bättre dagar....