Liia

Dahlia Avignon
När Fellingsbro Folkhögskola tog över 
kursen för dem som har förvärvad hjärnskada 2015,
så fick vi vara tillfällig lokal i Föreningarnas Hus. 

Vid ett tillfälle när vi hade rast och fikade på 
caféet, så fanns det en väldigt fin dahlia på bordet. 
Ingen visste vilken sort det, så jag har undrat
sen dess vilken sort det är.

Idag på arbetsträningen så var vi på en
guidad tur i Stadsparken, av Ida som jobbar
som trädgårdsmästare för Örebro kommun.
Pratade om olika sorter träd och blommor 
dem har i Stadsparken. 
Bland annat så planterar dem dahlia. 
När turen var över så passade jag på att fråga
henne om hon visste vilken sort det var på dahlian.
Hon visste inte, men hon tippsade en hemsida som
jag möjligtvis kunde hitta dahlian där.
Vilket jag gjorde. 

Sorten är Avignon,
så jag ska spana efter såna lökar i vår 
för att plantera här hemma 😍

Polka färgad som Ida sa 🙃