Liia

Kämpig vecka
Det har varit en kämpig vecka.

Var och simmade i måndags innan skolan, sen skolan hela dagen.
Äntligen teckenspråks lektion.
Jag hade teckenspråk på gymnasiet, men jag har glömt bort en hel det. 
Blir mycket repetition för min del, lätt att snappa upp. 

Jag var väldigt hjärntrött i tisdags, för att jag inte lyssnade på ljudbok och vilade på skolan i måndags.
Men jag var ju sugen på att jobba med pappren med orden, som dom har kört under hösten, som jag missade, för att jag hade paus ifrån skolan. Paus för att jag inte orkade arbetsträna och gå i skolan.
Så det blev inte många knop i tisdags. Men jag kom iväg och simmade iallafall. 

Igår orkade jag inte med skolan, för att jag hade sovit för dåligt.

Tidigt i morse så vaknade jag av migrän. 
Tog migrän tablett och somnade om.
När klockan ringde, för att jag skulle ha tvättstuga, var jag bra seg, dåsig efter migränen.
Bytte sängkläder och gick ner till tvättstugan att tvättade.
Kom ihåg filten den här gången. Glömde den sist, luktade blöt kisse om filten.
Hjälpte grannen ikväll lite grann, hon hade beställt klösträd åt katten, lite extra händer till monteringen.

Älskade mamma har brutit axeln förra helgen. Ont och jäkligt har hon nu. Jag tycker att det har varit nog med elände med hennes kropp ändå, så det räcker och blir över. När man bryter axeln, så finns det inget man kan göra, mer än att låta kroppen läka av sig själv, och får smärtstillande. Antagligen sjukgymnastik sen.  Hoppas att hon krya på sig snart och slipper den förbaskade smärtan hon fick när hon bröt axeln.

Och nu är migränen tillbaka.
Ta en migrän tablett och lägga mig och sova.
Jag har ambition att vilja simma imorgon och hälsa på en kompis.