Liia

Yasuragi - det japanska spaet
Jag blev beviljad två nätter på det japanska spaet Yasuragi med en närstående,
av Ung Cancer, så här i veckan var jag där med en nära vän.
Jag har blivit beviljad en gång vistelse på Yasuragi  tidigare av Ung Cancer,
så åkte jag med mamma, fast då blev jag beviljad en natt. 
Det som ingick var tågresan tur och retur till Stockholm, 2 nätter, 2 st 4-rätters middag, 2 frukostar och en lunch.
På Yasuragi så erbjuder dom inte bara behandlingar, även aktiviteter i meditation. 

Så vi testade 

- Klangresa 
- Do in / Qi gong
- Heart Chakra Meditation
- Zenmeditation. 



 Så badade i små bassängerna på terrassen på kvällen och sen eftermiddagen dagen efter. 
Vi och låg i en skön relaxfåtölj som gungar som man låg på en madrass på 
havets vågor och lugn och harmonisk musik i högtalarna i fåtöljen. 

Maten var si så där, några smakade bättre än andra.
Det var väldigt avkopplande att få vara på spa, 
bo på hotell och få maten serverad. 
Fin utsikt i Stockholms skärgård. 

Utsikten mot skärgården, från vårt rum. 

Utsikten mot skärgården, från vårt rum. 
Sån här fåtölj hade dom på spaet, skulle lät vilja ha en sån hemma, och ligga och vila och gungar och lyssna på harmoniskmusik. 

"-Möt mig i Gamla Stan"
Magnus Carlsson

Unnade mig caffe latte både vid ankomstdagen,
och avresedagen. 
Testade för första gången Fish & Chips på Restaurang London, på Bryggargatan
Smakade väldigt gott. 


Jag gillar kaffe med smak av smörkola och irish cream. 
Så tycker jag att mumintroll är så gulliga, så jag köpte 3 plåtburkar med mumintroll,
för att att till kaffe. 

 
Blev en liten tallrik "Palni S" från Indiska.

Vi var även till HM Home, som Örebro inte har. 


Jag har blivt så ljuskänslig sen hjärntumören, 
och blir lätt väckt när det är för ljust i rummet, 
och då vaknar jag för tidigt, 
vilket resulterar att jag får för lite sömn, 
och jag blir fortfare hjärntrött. 
Sömn är min återhämtning.
Så den blev en ögonmask så jag får min