Liia

Nyårsafton 2016
Igår var det nyårsafton.
Jag bjöd över en kompis på mat. 
Det blev kycklinggryta och couscous, min favoriträtt ;)

Vi gottade lite godis och snacks.
Spelade kort.
Gick ut vid 12 slaget. 
Vi hade tänkt åka till slottet och tittade på fyrverkerier, men sen nyårsafton 2015,
så skjuter dom bara i 5 min. Förr så sköt dom i 20 min. 
Då är det inte värt att åka in, när man kan titta hemma, även om det inte är lika intensivt som vid slottet.
Jag hade en väldigt trevlig kväll, och det var anpassad efter min nya förmåga.

Inga direkt nyårslöften i år heller. 
Jag ska vara mer snäll mot mig själv, med att säga nej till saker, för min egen skull, för att jag inte orkar.
Jag har kört mer på min vilja än vid min förmåga. 
Men det är inte så lätt att lära sig att leva på nytt sätt, jag vill ju också göra saker och ting,
jag hade orkat göra allt det jag har gjort, och mer där till, innan jag blev sjuk.

Jag försöka komma ihåg, när jag säger nej till omgivningen, att inte ge en förklaring varför svaret är nej.
Det finns alltid en anledning till att jag säger nej, men det behöver jag inte deklarera. 

Jag har semestra 2015 och 2016, norr ut i Sverige,
men känns som att i år får jag försöka tygla på min vilja, att jag inte ska resalångt i sommar.
Att resa tar mer energi än vad det ger, även om det är väldigt trevligt.  


Nyårsafton 2015
Vid Slottet i 5 minuter...
Önskade att jag hade varit vid slottet någon gång, när dom sköt i 20 minuter.