Liia

Ljuspunkten i mitt liv <3
När jag var sjukskriven, närmare bestämt 27 mars 2014 så skaffade jag en kattunge <3
12 veckor och 4 dagar var han när han  flyttade hem.

Jag har alltid velat haft katt, sen jag har flyttat hemifrån men jag har inte kunnat skaffat någon katt, för att jag var för spontan att resa iväg helt apropå, jobbade, hade inte tid och jag ville ha tid första tiden när katten flyttar hem till oss. Och när jag var sjukskriven så hade jag tid att vara hemma och jag kan inte vara spontan att resa iväg längre pga min hjärntrötthet. 

En hankatt.
Ensam hane av en kull av 4.
Hon som fick kullen berättade att hankatten kallade dom för Diesel för att han spinner som en diesel motor. 
Men jag fick välja vilket namn jag ville, bara jag berättade för henne.
Jag funderade på Ozzy eller Rocky.
Men han såg verkligen ut som en Diesel.
Han född 131230.

Han är min ljuspunkt i mitt liv.
Varje gång jag inte är hemma så saknar jag honom varje sekund.
Jag vet att jag har ett hem jag komma till. 

Diesel är väldigt social och mammig mot mig <3
Han gillar att krypa innan för tröjorna på mig och myser.

Jag har tre grannar som ställer upp och är kattvakt om jag behöver det.
Men när jag ska hem till Fagersta får han får han följa med. Och att åka tåg och bil verkar funka för honom =)
Men oftast blir det hos grannen vägg-i-vägg, hos grannkatten Girle.
Dom är bästa vänner och busar och busar. Hon tvättar honom men han bryr sig inte.
Så han är väldigt killig då. Men han kan inte sova över där för att han krafsar på ytterdörren och jamar tills grannen går över, för hon kan inte sova när han håller på, vilket jag förstår!. Sen dess har hon alltid gått över med Diesel hem till mig på kvällen innan hon ska sova och hämtar honom dagen efter.
Så han verkar trivas som ensam katt. 

När Diesel är busig, så brukar jag kalla honom för Rackartuss. hihi

Jag kan inte ha plast framme för då slickar han. och det ljudet irritera mig väldigt mycket!
Diesel gillar kokos har jag upptäckt, så han är koko också.
Och han gillar oliver också.. hmm.

    
   
 
21 veckor