Liia

Försäkringskassan
Jag har aktivitetsersättning fram till januari 2017.
Jag har varit till en neurolog  för läkarutlåtande samt skickat in en ny ansökning, för att jag kan inte jobba än.
Handläggare har kontaktat neurologen angående läkarutlåtande läst jag på mina journaler på mina vårdkontakter, men tyvärr så hade hon inget att tillägga utöver det som stod på läkarutlåtandet.
Nyss ringde handläggaren mig och ställde mig frågor. Och hon berättade att hon även hade pratat med min arbetsterapeut. Känns som häxjakt och känner mig inte betrodd. Ångest ångest. 

Tja, jag har väl haft hyfsat bra handläggare på försäkringskassan annars.
Men som vanligt så får man ju nya handläggare på försäkringskassan, så det är inget ovanligt. 
Men nu den sista handläggare jag hade innan jag fick en ny nu då,
hon är den bästa handläggare jag har haft, jag har inte haft några problem med henne och väldigt förstående handläggare. Så det känns sorgligt.
Jobbigt för mig att få en ny handläggare och lära känna samt berätta min sjukdomsbild.
Och känns gamla anteckningar inte räknas in nu när dom utreder om jag ska få aktivitetsersättning eller inte.
Ändå så tyckte min senaste handläggare, att jag ändå är aktiv. 
Jag vill ju ha ett värdigt liv, göra det jag orkar, utifrån mina nya förutsättning. 

Lite problem med utbetalningar i början som man fick ringa och bråka om. 
Men nu flyter det på utan problem. Men önskade att jag kunde få lite mer pengar än vad jag får. Man är inte rik på att leva på försäkringskassan ;) 

Något som jag stör mig väldigt mycket på, är att Försäkringskassan gör reklam, på skattebetalarnas pengar!!! Finns ju ingen konkurrent, som vi sjuka kan vända oss till!!!